Tweelingen

Twee eenden




We zijn twee eenden
van bruingrijs aardewerk,
braaf, behoedzaam

als vakeconomen
van een ministerie,
gapen we
ins Blaue hinein. 


Tweelingen


We zijn
tweelingen van
zacht goud,

we delen
drie heupen. 

Idool en spade

Marmerbeeldjes, derde millennium voor Christus

Je bent een
violinvormig idool,
ik ben een spade.

Ik zocht je in 
de diepe prehistorie
zoals
ik je nu zoek, 

in de luchthartige middag,
in de beslotenheid van de avond,
in de bezwete ochtend. 

Ik ben een spade. 

Jij bent een
violinvormig idool. 

Fragment


Ik ben een fragment
van de rand van een pot
in de vorm van een toren. Jij

mevrouw, jij

bent de zittende vrouw. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Galathea

Goethe

Is dat de weg?

Je minnaar is van papier

Fontana

Goedemorgen, hekje

Schimmelpenninck

In dit nieuwe jaar

Causeries Goethesques